Bjorn Lunden

Aktivera E-postportalen

Uppdaterad

Aktivera E-postportalen

Nedan följer en steg-för-steg-guide som beskriver hur du aktiverar e-postportalen.

  1. Se till att du har något av våra bokföringspaket som innehåller E-postportalen eller lägg till det som en tilläggstjänst under Inställningar - Användare och Abonnemang - Abonnemang.
  2. När tjänsten är tillagd på abonnemanget går du till Inställningar – E-postportal.
  3. Högst upp ser du nu den adress som du blivit tilldelad (se bild nedan). Dit ska leverantörsfakturor skickas för att komma in i ditt system, endera genom att kunden skickar direkt dit eller att du vidarebefordrar fakturorna dit.
  4. Följ instruktionerna i varje ruta.


Notifieringar om inkomna dokument
Om du vill ha notifiering om inkomna dokument ska du ange e-postadress/er här dit den ska skickas. I notismailet finns också det inkomna dokumentet med som en bifogad fil.

Automatiskt vidarebefordrad e-post
Om du har en annan e-postadress för inkommande fakturor som du vill att dina leverantörer ska använda, t.ex. leverantor@musikbiblioteket.se, gör du så här:

  1. Börja med att ställa in en automatisk vidarebefordran från den e-postadress du önskar till din e-postadress i E-postportal. Hur man gör det kan se lite olika ut beroende på vilket e-postkonto man har men ofta görs det i inställningarna för det e-postkontot.
  2. För att vidarebefordringen ska fungera fullt ut behöver du också göra en inställning i E-postportal. Gå till Inställningar- E-postportal. Under Automatisk vidarebefordrar e-post anger du från vilken e-postadress som e-post kommer att vidarebefordras, t.ex. leverantor@musikbiblioteket.se

Notifiering om felmeddelanden
Den här rutan måste innehålla en mailadress för att du ska kunna få notiser om något är på tok.

OBS! 
Ett mail som skickas in till E-postportalen får inte vara över 20MB stort. Ett mail som skickas in till E-postportalen via hemlig kopia kommer inte att nå E-postportalen.

warning Created with Sketch.