Björn Lundén AB

Leeroy

Uppdaterad

Vår integration med Leeroy – en snabbväxande digital plattform för restauranger som vill effektivisera alla logistiska flöden, beställningar, kassa, redovisning och rapportering, mm.

Om Leeroy

Leeroys vision är att de försöker hjälpa restauranger att lyckas och återfå glädjen som man hade en gång i tiden när man startade sin första restaurang. Detta genom att digitalisera restaurangbranschen och få dem att ta till sig många av de tekniska lösningar som finns. Det är inte bara för de stora kedjorna utan också för enskilda företagare.

Deras lösning består av fem produkter som alla är integrerade:

  • LEEROY App – App för beställning och lojalitet. Den är till för gästerna där man snabbt kan beställa mat, bestämma när man ska äta, lägga till/ta bort allergier m.m. Där kan man också t.ex. sätta upp ett eget lojalitetsprogram och belöna köp med poäng, ha ett stämpelkort m.m.
  • LEEROY Partner Solutions – Premiera och förenkla för företagets B2B-kunder. Många restauranger har företagsgäster. Ska du beställa 20-50 sallader till ett lunchmöte fungerar det mycket bättre att sitta via en webbläsare än i appen och förmodligen vill du ta det på faktura istället för att ta det som utlägg.
  • LEEROY Self Service kiosk – Fullt anpassningsbar självbetjäning. Om man inte vill stå i kö kan man gå fram och knappa in sin order i en kiosk, betala och få en kölapp.
  • LEEROY MPOS – Kassasystem där kassan körs på en iPad och så har man digitala bångskärmar (KDS-Kitchen Display System) för att hålla rätt på alla ordrar.
  • LEEROY Cloud – Styr din kedja i realtid från webbläsaren, där man kan hålla koll på alla sina restauranger i realtid och exempelvis jämföra försäljningen. Här kan restaurangägaren förfoga över hela sin kundbas i ett digitalt verktyg och lära känna sina kunder, på så sätt kan denne rikta sina erbjudanden och informationen blir relevant.

Se en film om Leeroy och kopplingen till BL Administration här:


Kom igång med integrationen

Vi är glada att du har hittat till vår guide om hur du kommer igång och kopplar integrationen Leeroy mot BL Administration.

Med hjälp av den här integrationen kan du automatisera bokföringen. Kunden gör som vanligt ett dagsavslut men sedan skickas resultatet och läggs in i bokföringen per automatik.

Tre viktiga saker innan du börjar.

  1. För att våra integrationer ska fungera måste du ha en databas i molnet.
  2. Alla uppgifter ska vara ifyllda under Arkiv – Företagsuppgifter – Generella så som organisationsnummer, mejladress, företagsnamn mm.
  3. Det krävs att du har modulen BL Bokföring.

Arbetsgång – Aktivering av tjänsten

  1. Allting börjar i BL Administration. Först behöver du vara säker på att du är inne i rätt företag, det vill säga det företag som du vill aktivera integrationen på. Nämligen restaurangen som använder sig utav Leeroys kassasystem. Genom att klicka på Arkiv – Val av företag och sedan dubbelklicka på det företag som ska integrera mot Leeroy kan du vara säker på att du har valt rätt.
  2. Därefter klickar du på knappen ”Tilläggstjänster” (ser ut som en pusselbit). Då öppnas webbläsaren upp. Här har vi då samlat alla våra integrationspartners. Scrollar vi ner i den här listan kommer vi till just Leeroy.

  3. Klicka på knappen ”Aktivera” och välj ”Ja, påbörja integration”.

  4. Gå längst upp till höger och klicka på kugghjulet.
  5. Då får du fram en publik nyckel och det är den nyckeln som får det att fungera. Kopiera den publika nyckeln.

  6. Maila över nyckeln till Leeroy: info@leeroy.se.
  7. När man har mailat över den kommer Leeroys supportavdelning att färdigställa integrationen och kopplingen samt lägga in den här publika nyckeln i er kunds kassasystem. Därefter är ni igång.

Vilken verifikationsnummerserie hamnar bokföringen i?

Inställningen för det görs hos integratören Leeroy, det är där du väljer i vilken serie det ska hamna i.

warning Created with Sketch.