Om fliken Att Göra
Den här instruktionen gäller Byråstöd |
För att förenkla för dig har vi skapat olika vyer (flikar) som visar tjänsterna och status ur en annan synvinkel än om du använder fliken Alla aktiviteter. Att göra-fliken skiljer sig från övriga flikar genom att här visas Att göra-poster som du eller annan handläggare manuellt skapat.
Här beskriver vi mer om Att göra-fliken.
Urval
Här listas alla Att göra-poster. Du väljer vilket urval som visas genom att välja:
• Period för Att Göra ska visas
• Utförande handläggare
• Bocka i Visa samtliga oavslutade för att även visa oavslutade visa poster före den valda perioden.
• Bocka i Visa även klara för att visa avklarade poster.
🛈 Observera att du måste klicka på uppdatera-symbolen (🗘) till höger för att uppdatera listan efter ändringar i urval. |
Så här skapar du en Att göra-post
För att skapa en ny Notering / Att göra-post klickar du på knappen "Skapa ny notering" ovanför menylisterna.
Typ
Här väljer du typ av Notering / Att göra-post. Det kan t ex vara • Notering, ett Besök, E-post / Telefon, eller Övrigt.
Uppdrag
Om det ska kopplas till ett uppdrag väljer du typ av Uppdrag här, men det är ej obligatoriskt. Det kan t ex vara • Bokföring, Bokslut, m m.
Noteringsdatum
Datum då noteringen gjordes.
Klient
Vilken klient som Noteringen / Att göra-posten gäller.
Lägga upp en Att göra-post
Om du bockar i Lägg upp en Att Göra-post så skapas en post i Att Göra-fliken. Du kan välja vem / vilka som är utförande handläggare, sätta deadline och ändra status på Att göra-posten.
Det skapas också en post under fliken noteringar i Klientkortet.
(Om man ej bockar i Lägg upp en Att Göra-post skapas endast notering i Klientkortet.)
🛈 Observera att Att göra-poster inte visas i fliken Alla aktiviteter – utan under Att göra-fliken, samt i Klientkortet. |
Om du skapar Att göra-posten med dig själv som utförande handläggare ser du en orange cirkel med siffra vid Att Göra-fliken. Den orange notis-cirkeln visar hur många Att göra-poster som ligger med status Ej påbörjad eller Pågående. När du tagit hand om Att göra-posten ändrar du status till ⇢ Klar och då ändras siffran i notis-cirkeln. Samtliga noteringar och Att göra-poster sparas alltid i respektive Klientkort under Noteringar-fliken.