Bjorn Lunden

Kom igång med digital kundsamverkan

Uppdaterad
Den här guiden gäller Byråer som vill bjuda in sina kunder att samverka digitalt

Se en film:


Fördelar med digital kundsamverkan

  • Byrå och kund jobbar mot samma källa med direkt synk – slipp överföringar och SIE-filer.
  • Kunder har full överblick och når alla funktioner direkt i mobilen – via Bjorn Lunden-appen.
  • Med ekonomiöversikten håller du kunden uppdaterad om företagets ekonomi – i realtid.
  • Snabb och säker inloggning med BankID.

Kom igång-guide

  1. Klicka på app.bjornlunden.se (B-symbolen) i BL Administrations snabbvalsmeny när du är inloggad i det aktuella företaget.
    Du kan även gå via knappen Tilläggstjänster, (pusselbiten) och därefter välja Kom igång i fönstret för app.bjornlunden.se.

  2. Här ställs du inför två val. Eftersom du som redovisningsbyrå vill koppla på kundföretag väljer du det nedersta alternativet.
  3. I det här steget väljer du bland våra tre paket. Vill du bara ha t ex Bokföring eller Fakturering eller sätta ihop ditt eget paket väljer du Bygg eget paket längst ned på sidan.
  4. Här skapar du din användare, anger din roll och vilka funktioner du ska ha tillgång till. Om du vill lägga till fler användare i tjänsten klickar du på Skapa fler användare. När du skapat dina användare klickar du på Slutför din beställning med BankID.
    Viktigt! Första användaren som läggs upp är din egen användare.
  5. Ett mejl med länk till app.bjornlunden.se skickas nu till de du bjudit in så de kan logga in och börja bekanta sig med tjänsterna!

Vill du ändra användarrättigheter, namn, e-postadress eller personnummer på en användare gör du det under Inställningar – Abonnemang och användare.

Smarta funktioner i paketen

  • Fakturering
    Dina kundföretag skapar offerter, fakturor och e-fakturor i mobilen och på webben och ser kundreskontran i realtid. Byrån får automatiskt in fakturorna i bokföringen för avstämning.
  • Ekonomiöversikt
    Med ekonomiöversikten får kundföre­taget återrapportering direkt i mobilen i form av pedagogiska grafer och diagram som ger en tydlig överblick över före­tagets ekonomi och utveckling.
  • Kvittohantering
    Kunden fotar sina kvitton och laddar upp dem direkt till byråns BL Administration (alternativt laddar kunden upp digitala kvitton i webbgränssnittet). Kunden får större kontroll över alla kvitton och byrån kan direkt arbeta vidare med dem i BL Administration.
  • E-postportal
    Via e-postportalen kan kundföretagets leverantörer skicka pdf-fakturor direkt till byråns molndatabas i BL Administration. Fakturan finns sedan för behandling eller tolkning i programmet.
  • Tolkning
    Med Tolkning slipper du manuell hantering av kvitton och leverantörsfakturor. Kvittona och leverantörsfakturorna skickas till en robot som lär sig att tolka dokumenten och ger dig ett konteringsförslag. I priset ingår obegränsad tolkning av kvitton och leverantörsfakturor. Du betalar alltså inte någon rörlig avgift per faktura eller kvitto.
  • Attest
    Kundföretaget godkänner leveran­törsfakturor och kvitton i datorn, plattan eller ­mobilen. Det innebär ett säkrare och snabbare attestflöde med minskad risk för felaktiga eller försenade betalningar.
  • Bank och betalning
    Med våra bankkopplingar kan byrån arbeta automatiserat med utgående och inkommande betalningar. Du   slipper jobba manuellt med filer som tidigare – via bankkopplingen lämnas och hämtas all data från               banken med automatik.      
  • Rådgivarverktyget
    Med vårt Rådgivarverktyg skapar vi helt nya förutsättningar för dig som redovisningskonsult i din rådgivarroll. Med bara ett knapptryck får du fram ett komplett, realtidsbaserat rådgivningsunderlag – utan att behöva rota i pärmar, excelfiler mm.
  • Meddelandefunktion
    Meddelandefunktionen underlättar kommunikationen mellan byrå och kund. Det går både att skicka allmänna meddelanden och meddelanden som hamnar direkt i sin kontext, dvs i direkt anslutning till ett visst underlag, t ex en viss leverantörsfaktura.
  • Integrationer
    Genom att koppla dina Bjorn Lunden-program till andra system eller program kan du eliminera onödiga moment och jobba effektivare.

Bjorn Lunden-appen

Den allra bästa upplevelsen av webbtjänsterna får kundföretaget med Bjorn Lunden-appen där alla funktioner kan nås. Den är kostnadsfri att ladda ner och finns både i App Store och Google Play. Appen ger kunden bra ­överblick och innehåller en del extra funktionalitet, bland annat push-notiser när det finns fakturor att godkänna samt möjligheten att fota kvitton och andra underlag.

Guide taggad med: Byråkund Byråkundsamverkan Digital kundsamverkan Kundsamverkan
warning Created with Sketch.