Vad är Byråstöd?
Den här instruktionen gäller Byråstöd |
En byrå har en mängd klienter, uppdrag och deadlines att hålla reda på.
Nu har vi tagit fram det perfekta verktyget som underlättar vardagen för både byråledare och byråmedarbetare. Läs mer nedan om Byråstöd.
Du loggar in i Byråstöd via webben (byrastod.bjornlunden.se), du kan arbeta med Byråstöd oavsett var du befinner dig – ute hos kund, på resande fot, hemma eller någon annanstans.
Koppling till dina BjornLunden-program
Du kan öppna dina BjornLunden-program direkt från Byråstöd.
När koppling är gjord kan du klarmarkera uppdrag i programmen så ändringen slår igenom även i Byråstöd. För att detta ska fungera krävs att byråstödsnyckel är kopplad till BjornLunden-programmet. För BL Administration görs detta automatiskt när en molndatabas skapas direkt i Byråstödet.
Tydliga färgkoder
I Byråstöd används färgkoder & symboler för att du ska få en tydlig översikt över vad ni bör ta tag i inom kort, vad som är akut eller försenat, och vad som är färdigt.
Exempelvis visar röd färg en deadline som ligger nära i tid.
Uppdragsmallar med standardvärden
Med hjälp av ett genomtänkt mallsystem (där man kan ange egna standardvärden) kan medarbetare enkelt lägga upp tjänster på klienter och få rätt deadlines.
Underlag vid rådgivning − Rådgivarverktyget
Rådgivarverktyget är en tilläggstjänst i Byråstöd.
Med det kan du enkelt skapa gedigna rapporter som i realtid visar nyckeltal och hur företaget ligger till − jämfört med andra företag i samma bransch.
Det kommer även löpande notifieringar om viktiga händelser och förändringar som rör företagets ekonomi, företagarens situation, m m. Då kan du som konsult t ex upptäcka om företaget är på väg att nå en kritisk nivå och föreslå lämpliga åtgärder.
Uppfyller Rex och Reko
Byråstöd hjälper dig att uppfylla Rex och Reko.
Du har bland annat möjlighet att notera att material för en specifik aktivitet − t ex bokföring för januari − har inkommit, samt göra noteringar i anslutning till olika aktiviteter. Det finns även möjlighet att beskriva en klients verksamhet mer utförligt för att uppdraget alltid ska vara i överlämningsbart skick. Det går att enkelt skapa noteringar (tjänsteanteckningar) som sparas på klientnivå & skapa att-göra-poster från dessa noteringar.
Liten ordlista för Byråstöd
De begrepp som används i Byråstöd kan vara bra att känna till.
Var med och förbättra Byråstöd!
Skicka gärna förslag på förbättringar till oss på Bjorn Lunden!
Vi tar tacksamt emot synpunkter och svarar så snart som möjligt. Du kan skicka Feedback direkt i Byråstöd i Hjälp-menyn.
Det går även att Mejla till Byråstöd >> eller
Ringa till Byråstöd Support: 0650 - 48 13 14.