Hjälp i BL Skatt
Den här instruktionen gäller programmet BL Skatt |
I detta avsnitt beskrivs de olika delarna under menyn Hjälp i BL Skatt. Du kan härifrån bland annat hämta ny version av programmet, enkelt klicka dig direkt till Mina Sidor och Startsidan samt se vilka vägar du kan ta för att få hjälp med programmet.
Manual
Denna knapp tar dig direkt till manualen för programmet.
Versionsnytt
Versionsnytt beskriver nyheter som kommit till i de senaste versionerna.
Filmade guider
Denna knapp tar dig till vår kanal på YouTube där det finns ett flertal guider i form av videoklipp. Dessa filmer beskriver hur du arbetar med programmets olika funktioner.
Fjärrsupport
Om det behövs för att lösa svårare problem kan vår support koppla upp sig och fjärrstyra din dator samtidigt som vi pratar i telefon med dig. På så vis får vi se precis det du ser på din skärm. Detta görs förstås enbart med din tillåtelse och du får själv godkänna att vi startar en fjärrsession tillsammans. Supporten guidar dig hur du ska gå tillväga.
Om
Här hittar du information om vilken programversion du har installerad samt information om hur du når supporten och vår hemsida. Där ser du även ditt licensnummer.
Mina sidor
Klickar du på ribbonknappen Mina sidor öppnas Bjorn Lunden AB’s hemsida där du loggar in med ditt kundnummer och ditt lösenord. Du kan kontrollera och ändra dina uppgifter, hämta programuppdateringar, dokumentmallar, e-böcker, mm
Startsida
Denna ribbonknapp öppnar vår Startsida, alltså den sida du ser när du först öppnar programmet. Här hittar du allt som är aktuellt för programmet, aktuell version, aktuella utbildningar osv.
Hämta ny version
För att hämta en ny version av programmet eller för att få veta att du arbetar med den senaste kan du klicka på ribbonknappen Hämta ny version.
Skriv till supporten
Pratbubblan med texten Skriv till supporten länkar dig vidare till vårt supportforum. Där kan du läsa andras frågor och svar samt ställa egna frågor om du inte hittat svaret på din fråga i manualen. Redan när du skriver din fråga på startsidan får du förslag på liknande frågor från forumet om du inte skulle hitta svaret direkt i manualen och förhoppningen är att du hittar svaret bland andra kunders tidigare frågor. På så vis ska du kunna få hjälp även utanför normal kontorstid om du har flexibla arbetstider.