Björn Lundén

Blikk

Uppdaterad

Integrera Blikk med BL Administration

  • Blikk fungerar som ett försystem till BL Administration. Kopplingen innebär en fullständig och sömlös integration mellan de båda systemen och ger stöd för hela projekt- och orderprocessen.
  • Din data såsom kunder och projekt synkroniseras automatiskt mellan systemen och du slipper dubbelarbetet med att lägga in data i två system.
  • Alla arbetade timmar och utlägg registreras i Blikk där du sedan skapar och skickar över ett komplett fakturaunderlag till BL Administration.
  • Hämta in leverantörsfakturor från BL Administration till Blikk och få en komplett bild över lönsamheten i dina projekt.
  • Registrera kvitton och utlägg via desktop eller mobilappen i Blikk, överför sedan informationen till BL Administration.

Information om kopplingen

Det går att hämta över kunder, artiklar, befintliga bokföringsprojekt samt resultatenheter när man initialt startar med integrationen. Nya kunder och bokföringsprojekt skapas i Björn Lundén i realtid när de skapas i Blikk. Leverantörsfakturor kan projektmärkas i Björn Lundén och importeras till Blikk, och fakturaunderlag går att överföra från Blikk till Björn Lundén
Björn Lundén har stöd för Rot/Rut, dock inte i API:et som vi kommunicerar via så de Rot/Rut-fakturaunderlag man för över behöver flaggas om på nytt innan fakturering.

Kom igång med integrationen

Vi är glada att du har hittat till vår guide om hur du kommer igång och kopplar integrationen Blikk mot BL Administration.

Tre viktiga saker innan du börjar.
1. För att våra integrationer ska fungera måste du ha en databas i molnet.
2. Alla uppgifter ska vara ifyllda under Arkiv – Företagsuppgifter – Generella så som organisationsnummer, mejladress, företagsnamn m.m.
3. Det krävs att du har modulen BL Fakturering.

Arbetsgång – Aktivering av tjänsten

  1. Allting börjar i BL Administration. Först behöver du vara säker på att du är inne i rätt företag, det vill säga det företag som du vill aktivera integrationen på. Genom att klicka på Arkiv – Val av företag och sedan dubbelklicka på det företag som ska integrera mot Blikk kan du vara säker på att du har valt rätt.
  2. Därefter klickar du på knappen ”Tilläggstjänster” (ser ut som en pusselbit). Då öppnas webbläsaren upp. Här har vi då samlat alla våra integrationspartners. Scrollar vi ner i den här listan kommer vi till just Blikk.

  3. Klicka på knappen ”Aktivera” och välj ”Ja, påbörja integration”.

  4. Gå längst upp till höger och klicka på kugghjulet.
  5. Då får du fram en publik nyckel och den behövs för att koppla ihop integrationen. Kopiera den publika nyckeln.

  6. För att kunna göra kopplingen i behöver du vara Administratör i Blikk. Logga in i Blikk, välj Inställningar (kugghjulet) Integrationer > Ekonomisystem och klicka på Björn Lundén.
  7. Klistra in er Access token i rutan Björn Lundén Access token och välj Koppla.

Blikk support

Supporten kan nås via chatten inne i systemet
Tel: 0911-25 73 00
E-post: support@blikk.com