Bjorn Lunden

Workify

Uppdaterad

Workify är utvecklat för åkerier. Syftet är att minska pappersarbetet, öka din koll på verksamheten samt snabba upp faktureringen – och därmed likviditeten och lönsamheten i bolaget. Genom att använda Workify kan du förenkla och effektivisera vardagen och få en överblick samt kontroll över hela kedjan – från kundorder och planering till utförande, återrapportering och fakturering.

Om Workify och kopplingen till BL Administration

Du lägger in alla kundordrar i Workify – på webb eller i app – och fördelar sedan ut jobben till dina förare. All information som behövs läggs in på orderkortet. Vid ändringar i planeringen kan du enkelt flytta en order till en ny förare och pushnotiser informerar de inblandade så att du slipper ringa runt för att meddela ändringen.

Föraren rapporterar efter utfört arbete genom att lägga till artiklar (väljer ur en lista) och volymer vilket bygger värdet på ordern. När ordern granskats är den redo att faktureras och Workify skapar då din order direkt till BL Administration. Det finns även möjlighet att skapa samlingsfakturor.

Du har full kontroll på hur och när du skickar dina fakturor, fördelen är att du inte längre behöver fylla i några uppgifter manuellt. Workify tar vara på informationsflödet genom hela order- och faktureringsprocessen. Detta innebär att du sparar tid och får korrekta och välspecificerade fakturor.

Detta vinner du på att koppla Workify till Bjorn Lunden

  • Minskad manuell hantering gör att du sparar väldigt mycket tid.
  • Skapade fakturor i Workify går direkt till BL Administration för fakturering,

Kom igång med integrationen

Vi är glada att du har hittat till vår guide om hur du kommer igång och kopplar integrationen Workify mot BL Administration.

Tre viktiga saker innan du börjar:

  1. För att våra integrationer ska fungera måste du ha en databas i molnet.
    Läs mer om molnlösningen här
  2. Alla uppgifter ska vara ifyllda under Arkiv – Företagsuppgifter – Generella så som organisationsnummer, mejladress, företagsnamn m.m.
  3. För att du ska kunna nyttja full funktionalitet i integrationen med Workify rekommenderar vi att du använder modulen BL Fakturering.

Arbetsgång – Aktivering av tjänsten

  1. Allting börjar i BL Administration. Först behöver du vara säker på att du är inne i rätt företag, det vill säga det företag som du vill aktivera integrationen på. Genom att klicka på Arkiv – Val av företag och sedan dubbelklicka på det företag som ska integrera mot Workify kan du vara säker på att du har valt rätt.
  2. Därefter klickar du på knappen ”Tilläggstjänster” (ser ut som en pusselbit). Då öppnas webbläsaren upp. Här har vi då samlat alla våra integrationspartners. Scrollar vi ner i den här listan kommer vi till just Workify.

  3. Klicka på knappen ”Aktivera” och välj ”Ja, påbörja integration”.
  4. Gå längst upp till höger och klicka på kugghjulet.
  5. Då får du fram en publik nyckel och det är den nyckeln som får det att fungera. Kopiera den publika nyckeln.

  6. Logga in i Workify, gå till ”Mitt företag” och ”Redigera företag”. Klistra in din publika nyckel i fältet ”BL ADMINISTRATION – API-NYCKEL. Spara och sedan är det klart!

warning Created with Sketch.