Klarna
Genom att automatisera din bokföring kan du spara tid och minska risken för fel. All försäljning samt returer och utbetalningar från Klarna bokförs automatiskt i Bjorn Lunden, vilket innebär att du slipper manuell bokföring.
Du kan alltså bokföra dina försäljningstransaktioner och utbetalningar från Klarna utan integrationer till andra system som t ex en webbutik.
När din bokföring automatiseras kan du fokusera mer på att driva och utveckla ditt företag
istället för att fastna i administrativa uppgifter. Integration gör processen smidigare och minskar arbetsbördan.
Det här vinner du på integrationen mellan Bjorn Lunden och Klarna
- Ett verifikat skapas dagligen i Bjorn Lunden
- PDF-bilaga med det samlade orderunderlaget lagras på verifikationen
- Avstämningar av utbetalningar och avgifter från Klarna
- Bokför försäljningen genom att läsa ut underlag från Klarna
- Bokföring av krediteringar om kunden gör en retur
- Stöd för hantering av presentkort och dricks
Guide för installation av integrationen
OBS! Vi får orderinformationen från Klarna först i samband med att utbetalningen sker. Verifikatet för försäljningen kommer vara daterat som orderdatumet, men skapas först när utbetalningen sker. |
Här kan du se en video som visar vad integrationen gör.
Aktivera integrationen
1. Du klickar på “Aktivera” för Klarna-integrationen i Bjorn Lunden.
2. Efter aktivering klickar du på ”Inställningar” och skickas direkt till integrationsplattformen Sharespine.
3. Du skapar där din egen “arbetsyta” och loggar in. Det är ditt företags egen plats för att hantera integrationen.
4. Väl inloggad på din arbetsyta väljer du att skapa en ny integration för att sedan aktivera Klarna och Bjorn Lunden.
5. Gör dina inställningar för redovisningen och bestäm datum från när transaktionerna ska hämtas. Du kan hämta transaktioner från innevarande samt föregående månad. Glöm inte att spara inställningarna.