Björn Lundén

Abicart

Uppdaterad

Abicarts mission är att ge alla möjlighet att starta och drifta en grym webshop! Abicart startade som Textalk Webshop redan 1998 och har idag en gedigen erfarenhet av e-handel – med mer än 3 800 nöjda kunder. Med ny teknik förenklar man det som kunderna vill uppnå med sin webshop.

Med Abicart får du en komplett e-handelslösning för ett par hundralappar i månaden. Plattformen är användarvänlig och har hundratals funktioner som hjälper dig med design, marknadsföring och sökoptimering för Google. Abicart har stöd för alla betalningslösningar, och Klarna ingår utan extra kostnad!

Detta vinner du på att koppla Abicart till Björn Lundén

  • Automatiserad synkning av artikelregister, kundregister och beställningar mellan Abicart och BL Administration.
  • Du kan synka i ena riktningen eller åt båda håll.
  • Beställningar i Abicart webshop överförs automatiskt till BL Administration.
  • Du minimerar den manuella hanteringen, vilket både sparar tid och höjer kvaliteten.

Kom igång med integrationen

Vi är glada att du har hittat till vår guide om hur du kommer igång och kopplar integrationen Abicart mot BL Administration.

Tre viktiga saker innan du börjar:

  1. För att våra integrationer ska fungera måste du ha en databas i molnet.
  2. Alla uppgifter ska vara ifyllda under Arkiv – Företagsuppgifter – Generella så som organisationsnummer, mejladress, företagsnamn m.m.

  3. Det krävs att du har modulen BL Fakturering.

Arbetsgång – Aktivering av tjänsten

  1. Allting börjar i BL Administration. Först behöver du vara säker på att du är inne i rätt företag, det vill säga det företag som du vill aktivera integrationen på. Genom att klicka på Arkiv – Val av företag och sedan dubbelklicka på det företag som ska integrera mot Abicart kan du vara säker på att du har valt rätt.
  2. Därefter klickar du på knappen ”Tilläggstjänster” (ser ut som en pusselbit). Då öppnas webbläsaren upp. Här har vi då samlat alla våra integrationspartners. Scrollar vi ner i den här listan kommer vi till just Abicart.
  3. Klicka på knappen ”Aktivera” och välj ”Ja, påbörja integration”.
  4. Gå längst upp till höger och klicka på kugghjulet.
  5. Då får du fram en publik nyckel och den behövs för att koppla ihop integrationen. Kopiera den publika nyckeln.

  6. Logga in i er butik och gå till Inställningar -> Externa kopplingar -> BL Administration.
  7. Vid ”Anslutning”, klistra in ert företags publika nyckel och tryck därefter på Spara.

Support Abicart

Telefon: 031-143314
Web:  https://abicart.se/
E-post: support@abicart.se