Bjorn Lunden

Timekeeper

Uppdaterad

Den enkla lösningen för att tidredovisa och hålla ordning på timmar och artiklar i era projekt. Tidrapportera med Timekeeper så har ni även underlag för närvaro, frånvaro, flex, övertid, utlägg, mil och traktamenten.

Varför Timekeeper?

  • Registrera arbetstid, artiklar, utlägg och avvikelser – per projekt eller internt.
  • Stämpla in/ut eller rapportera manuellt efter dag, vecka eller månad.
  • Stöd för att skicka in perioder med attestering av arbetsledare per projekt.
  • Sätt priser per användare, projekt – eller både och.
  • Begär digitalt godkännande av kund innan fakturering.
  • Tydlig överblick på projekten och snygga rapporter.
  • EDI-koppling. Läs in inköpt material från leverantörers orderbekräftelser på varje projekt.

Kom igång med integrationen

Vi är glada att du har hittat till vår guide om hur du kommer igång och kopplar integrationen Timekeeper mot BL Administration.

Tre viktiga saker innan du börjar:

  1. För att våra integrationer ska fungera måste du ha en databas i molnet.
  2. Alla uppgifter ska vara ifyllda under Arkiv – Företagsuppgifter – Generella så som organisationsnummer, mejladress, företagsnamn m.m.
  3. Det krävs att du har modulen BL Fakturering.

Arbetsgång – Aktivering av tjänsten

  1. Allting börjar i BL Administration. Först behöver du vara säker på att du är inne i rätt företag, det vill säga det företag som du vill aktivera integrationen på. Genom att klicka på Arkiv – Val av företag och sedan dubbelklicka på det företag som ska integrera mot Timekeeper kan du vara säker på att du har valt rätt.
  2. Därefter klickar du på knappen ”Tilläggstjänster” (ser ut som en pusselbit). Då öppnas webbläsaren upp. Här har vi då samlat alla våra integrationspartners. Scrollar vi ner i den här listan kommer vi till just Timekeeper.



  3. Klicka på knappen ”Aktivera” och välj ”Ja, påbörja integration”.



  4. Gå längst upp till höger och klicka på kugghjulet.
  5. Då får du fram en publik nyckel och den behövs för att koppla ihop integrationen. Kopiera den publika nyckeln.


  6. Logga in i Timekeeper, klicka på kugghjulet uppe i högra hörnet och välj Inställningar.



  7. Scrolla ner till Integrationer, slå på Bjorn Lunden och klistra in den publika nyckeln för att aktivera integrationen.

Support Timekeeper

Vanliga frågor och svar: https://timekeeper.zendesk.com/hc/sv
Telefon: 0650-122 11
E-post: support@timekeeper.se

warning Created with Sketch.