Björn Lundén

Nets

Uppdaterad

Nets är en ledande betallösning för både ehandel och fysiska butiker. Med en smart integration mellan Nets och Björn Lundéns program BL Administration är det nu enkelt att automatisera återkommande uppgifter mellan systemen.

Betalningar skickas från Nets till BL Administration där de bokförs med rätt uppgifter både för redovisningen och rapporteringen till Skatteverket i enlighet med One Stop Shop (OSS). Du kan välja att bokföra per order eller per utbetalning.

Detta vinner du på att koppla Nets till Björn Lundén

  • Gör arbetet en gång. Inställningar för integrationen görs vid uppsättningen. Sedan blir utbetalningar från Nets automatiskt beräknade och fördelade enligt dina inställningar och hamnar på rätt bokföringskonton i Björn Lundén.
  • Ta inga risker. Det blir rätt i redovisningen och i rapporteringen till Skatteverket utan risk för manuella misstag.
    • Spåra försäljning per land till One Stop Shop.
    • Flera momssatser på en order/faktura. (obegränsat antal momssatser enligt era behov).
    • Stöd för försäljning i olika valutor.
    • Stöd för försäljning till olika länder.

Tre viktiga saker innan du börjar:

  • För att våra integrationer ska fungera måste du ha en databas i molnet.
  • Alla uppgifter ska vara ifyllda under Arkiv – Företagsuppgifter – Generella så som organisationsnummer, mejladress, företagsnamn m.m.
  1. Det krävs att du har modulen BL Bokföring.

Arbetsgång – Aktivering av tjänsten

  1. Allting börjar i BL Administration. Först behöver du vara säker på att du är inne i rätt företag, det vill säga det företag som du vill aktivera integrationen på. Genom att klicka på Arkiv – Val av företag och sedan dubbelklicka på det företag som ska integrera mot Nets kan du vara säker på att du har valt rätt.
  2. Därefter klickar du på knappen Tilläggstjänster (ser ut som en pusselbit). Då öppnas webbläsaren upp. Här har vi då samlat alla våra integrationspartners. Scrollar vi ner i den här listan kommer vi till just Nets

  3. Klicka på knappen ”Aktivera” och välj ”Ja, påbörja integration”.
  4. Gå längst upp till höger och klicka på kugghjulet.
  5. Då får du fram en publik nyckel och den behövs för att koppla ihop integrationen. Kopiera den publika nyckeln.
  6. Scrolla sedan ner i den här listan tills du kommer till Nets.
  7. Klicka på knappen ”Aktivera” och välj ”Ja, påbörja integration”.
  8. När du klickar på “Ja, påbörja integration” skickas du direkt till integrationsplattformen Zwapgrid.
  9. Du skapar där din egen “arbetsyta” och loggar in. Det är ditt företags egen plats för att hantera integrationen.
  10. Väl inloggad på din arbetsyta väljer du att skapa en ny integration för att sedan aktivera Nets och Björn Lundén. Det är nu du behöver dina API-nycklar.
  11. Du väljer sedan själv dina inställningar beroende på hur du vill redovisa utbetalningarna och från vilket datum du vill att det ska gälla. Ett tips om du är osäker är att ha med dig en redovisningskonsult när du sätter upp integrationen.

Support Nets (via Zwapgrid)

Telefon: 08-580 970 30
E-post: csm@zwapgrid.com