CapIQ
CapIQ erbjuder tjänster inom factoring, fakturabevakning och inkasso, riktade till små och medelstora företag.
Genom en integration med Björn Lundens ekonomisystem kan fakturaflödet hanteras mer effektivt, med kortare ledtider och minskad manuell administration.
I kopplingen mellan CapIQ och Björn Lunden ingår följande tjänster:
- Fakturatjänst (påminnelseservice och reskontraservice)
- Fakturaköp
- Inkasso
- Köp av förfallna fordringar
Via CapIQ:s portal kan du välja vilka fakturor som ska säljas eller hanteras med fakturatjänst. Det finns även möjlighet att automatisera hela flödet, vilket innebär att fakturor hanteras direkt efter att de skapats, enligt dina inställningar.
Kom igång med integrationen
Vi är glada att du har hittat till vår guide om hur du kommer igång och aktiverar integrationen CapIQ. Du kan läsa mer om hur du kopplar på här. När det gäller specifikt CapIQ har du också följande instruktioner till hjälp:
- I CapIQ börjar du med att skapa ett konto. Har du redan ett konto loggar du in.
- Fyll i dina uppgifter för att registrera konto och klicka på Nästa.
- Därefter väljer du vilket program du vill integrera mot.
- För att koppla ihop dig med ditt företag i BL Administration fyller du i företagsnyckeln och klickar på Fortsätt med Bjorn Lunden.
- Klicka sedan på uppdatera-knappen vid punkt 3, Förbered användare i CapIQs system.
- När detta är gjort så är kopplingen aktiverad.
Här kan du se en film om hur man aktiverar CapIQ:
Support CapIQ
E-post: kontakt@capiq.se
Telefon: 010-750 07 47
