Björn Lundén

Integrationer

Uppdaterad

Genom att koppla dina Björn Lundén-program till andra system kan du eliminera onödiga moment och jobba effektivare. Ett enkelt och billigt sätt att automatisera rutinarbete och undvika dubbelarbete!

Vi erbjuder integrationer med flera olika system/tjänster inom:

  • Bank
  • CRM
  • E-handel
  • Fastighetssystem
  • Finansiering
  • Kassasystem
  • Mobilapplikationer
  • Nyckeltal & analys
  • Service & arbetsorder
  • Tid- & projektredovisning
  • Årsredovisning

Läs mer om våra integrationer >>

Lägga till en integration

Du hittar en lista med alla system/tjänster du kan integrera mot här:

  • Björn Lundén Webb: Menyn Integrationer (till vänster) 
  • BL Administration: Arkiv–Integrationer


Aktivera en integration

För att aktivera en integration ska du trycka på Aktivera-knappen vid respektive integration i listan. 

Tänk på att du i vissa fall behöver ha ett avtal med systemet/tjänsten du vill integrera mot innan du kan aktivera integrationen.

Det innebär att du ger den integrerade parten rättighet till viss data som finns i ditt Björn Lundén-program.

När du trycker på Aktivera visas en ruta där du ser vilken data det handlar om.

Bekräfta aktiveringen genom att trycka på knappen Ja, påbörja integrationen, och sedan är det klart!

Publik nyckel eller Public key

I vissa fall kommer du även behöva gå till inställningshjulet högst upp i högra hörnet på sidan. Här ser du något som heter Publik nyckel, även kallad Public key, och den ska du kopiera och klistra in i integratörens system.

Den här nyckeln gör att integratören hittar din företagsdatabas när de ska koppla ihop integrationen. Nyckeln används även för löpande kontakt när det sedan skickas data mellan systemen.