Björn Lundén

Kom i gång med BL Administration

Uppdaterad
Om du inte har BL Administration sedan tidigare kan du ladda ner en gratis demoversion och testa programmet i 30 dagar:
Testa våra program gratis!

Nedan följer en guide om hur du kommer i gång med programmet.

Så här laddar du ner programmet:

  1. Gå till www.bjornlunden.se och klicka på Logga in.
  2. Om du redan har ett användarkonto, loggar du in med de uppgifterna här.
    Om det är första gången du ska logga in på Mina sidor klickar du på Glömt lösenord. Då skickas ditt nya lösenord till den mailadress du anger.
    Logga in med dina nya uppgifter på Mina sidor.
  3. Klicka på Mina program, navigera dig till BL Administration och klicka på Ladda ner.

Klicka här för att se en film om hur du laddar ner programmet.

Så här installerar du programmet:

  1. När installationsfilen laddats ner så startar du den. Du hittar filen i din utforskare, i mappen Hämtade filer.
  2. Följ guiden för att installera BL Administration på din enhet. Klicka på Slutför i sista skedet.

Så här loggar du in i programmet:

  1. Starta programmet genom att klicka på BL Administration-ikonen som skapats på ditt skrivbord.
  2. Första gången du loggar in ska du använda dessa inställningar:
    Företagsgrupp: Lokal företagsgrupp
    Användarnamn: * (stjärna)
    Lösenord: (inget)
    Klicka sedan på Logga in.
    Dessa inloggningsuppgifter kan senare ändras i programmet genom att du klickar på Arkiv – Systemunderhåll – Användare.

Klicka här för att se en film om hur du loggar in samt licensierar programmet.

Så här licensierar du ditt system:

  1. I rutan för Registrering klickar du på Licensierat system.
  2. Klicka på Uppdatera licens följt av Licensuppdatering över internet.
  3. Ange det kundnummer och lösenord du angav när du loggade in på Mina sidor.
  4. Klicka på OK i rutan och därefter Avsluta.
  5. En standardinställning till ditt program föreslås. Se över den och klicka på sedan på OK.
  6. Du får en fråga om du vill lägga till ett övningsbolag. Om du inte använt dig av BL Administration tidigare rekommenderar vi att du svarar Ja.

Så här lägger du till ditt företag via databasuppgifter:

  1. Klicka på Arkiv – Val av företag – Ny.
  2. Fyll i valfritt ID-nummer, företagsnamn och välj Databas i molnet. Klicka på Nästa.
  3. Välj Mata in inloggningsuppgifter manuellt och klicka OK.
  4. Ange de databasuppgifter du fick i välkomstmailet från oss när du köpte BL Administration.
  5. Ange inställningarna för ditt företag. Klicka därefter på Slutför.

Nu är BL Administration redo att användas!


Mer information

För att se alla instruktionsfilmer om hur du kommer i gång, klicka här.
Du når vårt forum för frågor och svar genom att klicka här.
För att ta del av våra manualer, klicka här.

För att följa GDPR behöver du som kund ett personuppgiftsbiträdesavtal med oss som programleverantör.
Ett färdigt förslag till avtal finns här och vi rekommenderar att ni ingår ett sådant avtal.

Guide taggad med: Teknisk support