Utskrift brev och e-post till kunder
Uppdaterad
Den här instruktionen gäller BLA Tidredovisning och BLA Fakturering |
I programmet finns en funktion för att skicka brev och e-post till kunder.
OBS. Möjligheten att skicka brev har utgått för dig som har inställningen Använd direktkommunikation SMTP och använder leverantören Hotmail/Live mail/Outlook.com (hittas under Arkiv - Grundinställningar -E-post). Finns det ett behov av att skicka brev, behöver man hitta en annan lösning för det. |
Arbetsgång
- Välj Utskrift – Brev/e-post till kunder.
- Välj om du vill skicka brev eller e-post.
- Om du väljer brev kan du därefter välja mall. Du kan anpassa dina mallar i blankettgeneratorn. Läs mer om detta här.
- I fälten Ämne och Meddelande skriver du den text du vill skicka till dina kunder.
- I mottagarfältet markerar du de kunder som du vill ska få brevet/e-posten.
- Om du skickar e-post finns möjligheter att bifoga filer via knappen Bifoga fil.
- Välj sedan Utskrift (för att skriva ut brev) eller ePosta (för att skicka e-post)