Vår referens
Uppdaterad
Den här instruktionen gäller BL Tidredovisning och BL Fakturering |
Vår referens, dvs det avsändande företagets referens, kan anges på alla kunddokument som du kan skapa i programmet. För att förenkla hanteringen finns ett register där du lägger upp de referenser som kan bli aktuella i företaget. Från registret kan du sedan hämta upp dina referenser när du är inne i offert-/faktura- eller kontantfakturaregistreringen och behöver inte ange dem manuellt.
Om du använt programmet innan referensregistret fanns har registret fyllts på med de upplagda expediterna som finns under Arkiv – Företagsuppgifter – Fakturering – fliken Kontantfakturering. Även personer som är angivna som ansvariga på kunderna i kundregistret (Uppläggning – Kunder – Välj kund – fliken Grunduppgifter) kommer att finnas i referensregistret. |
Arbetsgång
- Välj Uppläggning – Referenser – Vår referens.
- Klicka på Ny och ange namnet på referensen.
- Om någon referens behöver ändras, markera namnet i listan och klicka Redigera. För att ta bort en referens, markera namnet och klicka Ta bort.
- Via knappen Utskrift kan du skriva ut en lista på alla referenser som finns upplagda i det aktuella företaget.
- När referenserna är upplagda finns de att hämta vid exempelvis fakturaregisteringen.