Utskrift brev och e-post till anställda
Uppdaterad
Den här instruktionen gäller BL Lön och BL Lön plus |
I programmet finns en inbyggd funktion för epost/brev till dina anställda som du kan använda. Funktionen kan vara bara bra att använda om du vill att alla anställda ska få samma information men du bara vill skicka ett mail.
Arbetsgång
- Välj Utskrift i menyn och därefter Brev/e-post till anställda.
- Välj om du vill skicka brev eller e-post.
- Om du väljer brev kan du därefter välja mall. Du kan anpassa dina mallar i Blankettgeneratorn. Läs mer om detta här.
- I fälten Ämne och Meddelande skriver du den text du vill skicka till dina anställda.
- I Mottagarfältet markerar du de medarbetare som du vill ska få brevet/e-posten.
- Om du skickar e-post finns möjligheter att bifoga filer via knappen Bifoga fil.
- Välj sedan Utskrift (för att skriva ut brev) eller ePost (för att skicka mail.)